keskiviikko 24. elokuuta 2011

Att skaffa sig en hobby

I något skede blev det tal om, med en vän till mig, att jag borde skaffa mig en hobby. Jag är inte speciellt intresserad av något.. Jag tycker om musik/sjunga och om att spela tvärflöjt men inga av dessa grejer känns som ett alternativ till att ha som hobby. Jag är inte redo att ställa upp på veckoslut eller många kvällar i veckan, som många körer till exempel kräver. Jag har provat på Elixia, med tanke på min hälsa och kondition - inte min grej heller och där kom faktiskt min förra graviditet 'lite' i vägen tack vare alla komplikationer, så den fick heller aldrig en chans. Desutom tycker jag inte om att mina hobbyn tar kål på kvällar tillsammans med familjen. Jag kan nog gå ut med vänner nu som då, men annars är jag nog gärna hemma och storaS hobbyn tar också sin tid :)
Men nu har jag hittat min tid på dagen då jag kan ha hobbyn - varje måndag förmiddag samt varannan onsdag. Tiden då lillaS är hos parktanten! Jag har kommit fram till att då kan jag ta vara på mig själv och gå ut och stavgå ifall vädret tillåter. Dessutom ska jag ta en stavsväng varje torsdag kväll tillsammans med en vän och när storaS simskola börjar i september så ska jag gå o simma. Må inte konditionen stiger och kilona rasar med denna takt?!? Hoppas så iaf :) Jag känner mig mycket motiverad och den känslan har inte funnits på länge. Det bästa med min hobby är att tiden jag använder till att motionera är inte tid bort från någon annan - hurraa! Så min egen tid används på mig själv och inte till familjens godo, vilket långa loppet leder till, hoppas jag, en gladare mamma.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti