torstai 18. elokuuta 2011

Nomination

Jag och lillaS åkte in till stan för att köpa en födelsedagsgåva åt flickornas kusin. Jag har i ett par års tid samlat Nomination armband åt flickan och det var planen även denna gång.  Jag började fundera över att den som 'hittat' på idéen med Nomination armband har gjort sig rik på att få människor att köpa små bitar som till sist bildar ett armband. Kassan i butiken, där jag köpte biten, konstaterade också att Nomination bara stiger i kurs och människor köper som aldrig förr. Hon sa också att det är ingen skillnad på ålder - Nomination går hem hos alla åldrar. Men varför slog Nomination igenom? Varför köper alla dessa små plattor? Alla barn och ungdomar vill ha dem för att kompisarna också har - men vuxna då - varför ska de också ha dessa armband? Kunden innan mig köpte åt sig själv två nya bitar och hon var +50 år gammal. Jag måste nog ha sett lite förundrad ut då hon konstaterade åt mig att alla kan köpa Nomination om de vill - och jag som inte ens sagt ett ord?!? Jag har själv ett Nomination armband och tycker det är kul att kunna konstruera mitt eget armband med sådana bitar som jag vill ha. Dessutom är det lätt för alla nära och kära att hitta på en gåva, ifall det behövs. Även mina barn har varsitt Nomination armband, vilket inte används till vardags. Kanske jag borde Googla Nomination och eventuellt bli lite klokare angående detta armband. Men sist och slutligen så köpte jag för 18 euro en Nomination bit med horoskop märket lejon till flickan, och vet att hon blir glad för gåvan. Slutet gott, altting gott :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti