maanantai 31. lokakuuta 2011

Mitt 'nya' vardagsrum

Jag fick fnatt för en vecka sedan och orsaken var vårt vardagsrum. Det har sett likadant ut sedan.. 2003-04 eller något liknande och nu tyckte jag att det behövdes en förändring. Slag i saken så hade hubben kommit fram med en idé, vilket han kanske ångrar sig i efterhand iom att jag fullgjorde idén till verklighet. Så på fredagen när familjen kom hem så hade allt bytt plats och vardagsrummet hade fått sin förändring! Och oj, vad mamma var nöjd!
Så vad hände, ni som vet hur vi haft det så här kommer en kort beskrivning över hur det blev...; TV:n flyttade in i bokhyllan tillsammans med digiboxen, DVD spelaren, stereon och Xboxen, två kassar böcker ratade (vem vill ha så kom och hämta, främst pockaren!), hela bokhyllan städad, sofforna flyttade från ena hörnet av rummet till andra, matbordet och stolarna bort samt gamla TV hyllan (=källaren, men för tillfället på balkongen), DVDskåpet står var TV stod tidigare. På lördag bar det iväg till Ikea för att inhandla små stolar och bord åt flickorna i deras nya lilla lekhörna samt en bilmatta från Anttila. Lekköket fick flytta till flickornas rum samt mopon och istället flyttade docksängen till vardagsrumemt. Dessutom hittade min mammas brudkista (som min morfar snickrat ihop 1971) hem - efter 23 år på vift i olika källaren både i Finland och Luxembourg så får den nu fyllas med flickornas leksaker. Härligt! Dessutom fick mamma köpa lite mer Lundia, så att rumsfördelaren blev lite längre :))

Jag kan inte göra annat än sitta i min soffa och njuta av det hela! Se på när flickorna timtal leker med småbilar - jo, vi har nu 4st (!) och när de sitter och pynjar med sitt vid det lilla bordet.

Ljusen brinner och mamma sitter och stickar i soffan, tittar över sitt förnyade vardagsrum, lugnt i huset, barnen sover = härliga livet!

EDIT:
Mitt 'fnatt' började med flickornas rum då jag väntade storaS, sen var det köket 2009, när jag väntade lillaS så fick mitt sovrum en förnyelse, förra året fick klädrummet en förnyelse och nu senast då vardagsrummet. Då är det bara badrummet kvar och sen får jag börja om från början ;P Kanske flickornas rum måste lite förnyas då lillaS inte ryms i spjälsängen mer...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti