sunnuntai 11. syyskuuta 2011

9/11

För tio år sedan satt jag och jobbade för Nordea Private Luxembourg då terrorist attacken mot WTC tornen i New York hände. Det var ofattbart - folk jag talat med i telefon via jobbet fanns inte mera, folk jag träffat via jobbet fanns inte mera. Nu har tio år gått sedan dess och jag kan bara konstatera att livet går vidare - mitt i alla fall.
År 2001 bodde och jobbade jag i Luxembourg, hade kommit in på Arcada i Helsingfors men tagit ett sabbat år till efter studenten och njöt av tillvaron. Planen var att jobba först, studera sedan - för att inte behöva ta studielån eller dyligt.
År 2011 bor (och jobbar) jag i Helsingfors, är hemmamamma, har sambo, två barn, har tjänst på Helsingfors stad som motsvarar min utbildning. Njuter av livet.

Men vad har hänt mellan dessa år 2001-2011;
2001 - jobbar, jobbar, jobbar och festar
2002 - flyttade hem till Finland och började studera till Socionom Yh på Arcada, jobbade samtidigt som eftisledare på församlingen.
2003 - flyttar ihop med min sambo, studerar, jobbar
2004 - studerar, jobbar, förlovar mig, min morfar dör
2005 - gravid med storaS, min farmor dör, jobbar, studerar
2006 - blir ensamstående med storaS, jobbar med examenarbetet
2007 - utexamineras från Arcada (äntligen), börjar jobba på ett privat daghem
2008 - byter från privata sidan till Helsingfors stad, jobbar som daghemsföreståndare, åker till Dominikanska Rep. på semester
2009 - gravid med lillaS, min morbror dör
2010 - lillaS föds, min sambo flyttar in på prov
2011 - hemmamamma, sambo flyttar in officiellt, har min tjänst kvar på staden

Dessutom har dessa år innehållit mycket glädje tillsammans med mina nära och kära, mina vänner - jag har inte glömt dessa händelser, men vill inte heller dela med mig med allt, som inte bara berör mig.
Nog är det en hel del jag hunnit med.. men idag går mina tankar till de familjer som miste någon kär i denna hemska terrorist attack. Hoppas innerligt att de kommit vidare i sina liv - villket dock är svårt att tro. Men hoppet finns!


Tänd ett ljus och låt det brinna
låt aldrig hoppet försvinna..




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti